Anul începe în forță, cu primarul Brașovului, edilul George Scripcaru aruncând o bombă în spațiul public, una cu efect și la Săcele.
Acesta a efectuat un control la RAT Brasov, iar unul dintre punctele acestui control a fost flota de autobuze achiziționată in 2024.
Conform spuselor lui George Scripcaru, fostul primar Coliban a cumpărat anul trecut 15 autobuze second-hand, tot pe motorină, pe care le-a vopsit verzi (erau roșii), să nu se prindă lumea că nu sunt noi, și puțin după ce au fost puse în circulație, s-au defectat. Astăzi – 8 ianuarie mai circulă doar 7 din cele 15 autobuze, restul de 8 sunt abandonate în parcul RAT de la Rulmentul și sunt folosite doar pentru piese de schimb.
De fapt, acest lot a fost achiziționat la momentul intrării Municipiului Săcele în RAT-ul Metropolitan, o decizie grăbită, dacă mai țineți minte, de faptul că Serviciile Săcelene urmau să piardă licența de transport.
Totul pentru a prelua forțat și intempestiv traseul Săcele-Brasov, o manevră cu profund iz politic și marcată de interes major electoral pentru unii.
Acum iese la iveală ușor-ușor și tot ceea ce s-a gândit atunci în 2023 și 2024: închiderea Servicii Săcele SRL pentru a acoperi falimentul și dezastrul managerial de acolo, concedierea angajaților care au fost mințiți până în ultima clipă, achiziția se autobuze second-hand vopsite in “noi”.
George Scripcaru: ”Pentru mine este clar că avem de-a face cu o afacere pe bani publici planificată serios.”
Ce a văzut cu ochii lui primarul Scripcaru a depășit cu mult ce îmi imagina. În primul rând, acesta a constatat că astăzi, la 7 luni de la introducerea în trafic, din cele 15 au mai rămas în circulație doar 5. Celelalte 10 sunt defecte și nu pot fi reparate, pentru că ele au fost achiziționate cu o garanție de doar 6 luni pentru motoare.— in Cartierul Rulmentul.Culmea, unul nu a circulat deloc, pentru că a venit defect!
”Pentru mine este clar că avem de-a face cu o afacere pe bani publici planificată serios. Pentru toate aceste autobuze, RAT a făcut un leasing financiar pe 3 ani, cu un cost total care depășește cu mult 3 milioane de euro, deci plătim lunar pentru ceva ce nu folosim.
Povestea asta, pusă la punct în ultimele luni de mandat ale fostei administrații, este cusută cu ață fosforescentă, nu albă, pentru că nu crede nimeni că cineva este atât de prost să dea o grămadă de bani și să nu aibă garanție completă pentru o perioadă de timp.
Care o fi fost oare costul real al acestor autobuze bune doar ca piese de schimb? În buzunarul cui au intrat banii și cum putem scăpa de această cheltuială care ne-a fost pusă în spinare?” – spune primarul Brașovului.