Consiliul Județean Brașov a găzduit o nouă întâlnire de lucru cu partenerii din cadrul instituţiilor cu care colaborează în momentul de faţă în acest proiect: Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov, Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov şi Agenţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Braşov.
Adrian Ioan Veștea, Presedintele Consiliului Județean Brașov: “Ne-am întrunit ca să-i consultăm pe proiectanţii care au realizat Studiul de Fezabilitate pentru conexiunea feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, având în vedere că vom dezvolta proiectul Trenului Metropolitan pornind de la această documentaţie pe care o vom revizui şi actualiza pentru a ne încadra în condiţiile de eligibilitate ale Programul Transport (PT) 2021-2027”
”În condiţiile în care depunem aplicaţia de finanţare până la sfârşitul anului, vom putea atrage 230,58 milioane de euro din bani europeni pentru dezvoltarea unei reţele feroviare metropolitane adiacente Braşovului”, a mai declarat liberalul Veștea.
Într-o primă etapă, prin utilizarea infrastructurii CFR existente, aceasta ar urma să conecteze municipiile Braşov şi Codlea, cu asigurarea unor puncte de staţionare în zona industrială Ghimbav pentru facilitarea accesului miilor de angajaţi ai parcului industrial şi ai firmelor IAR şi AEROTEC. În prima etapă de dezvoltare se ia în calcul şi operaţionalizarea rutei Braşov – Stupini – Bod, care ar degreva traficul rutier intens pe care brașovenii îl au în această zonă.