Primarul Brașovului, George Scripcaru a postat un material video despre activitatea de control de la RAT Brasov.
Aici, edilul a constat deficientele majore ale unui lot de autobuze achizitionat in mandatul trecut.
Nu, nu sunt în vacanță. Zilele acestea chiar am avut activitate. Ieri, de exemplu, am fost la garajul RAT de la Rulmentul să verific situația celor 15 autobuze second-hand, aduse de la Viena, roșii și vopsite verzi, care au fost introduse în circulație pe liniile metropolitane în luna mai.
Ce am văzut cu ochii mei a depășit mult ce îmi imaginasem.
În primul rând, am constatat că astăzi, la 7 luni de la introducerea în trafic, din cele 15 au mai rămas în circulație doar 5. Celelalte 10 sunt defecte și nu pot fi reparate, pentru că ele au fost achiziționate cu o garanție de doar 6 luni pentru motoare.
Culmea, unul nu a circulat deloc, pentru că a venit defect.
Pentru mine este clar că avem de-a face cu o afacere pe bani publici planificată serios. Pentru toate aceste autobuze, RAT a făcut un leasing financiar pe 3 ani, cu un cost total care depășește cu mult 3 milioane de euro, deci plătim lunar pentru ceva ce nu folosim.
Povestea asta, pusă la punct în ultimele luni de mandat ale fostei administrații, este cusută cu ață fosforescentă, nu albă, pentru că nu crede nimeni că cineva este atât de prost să dea o grămadă de bani și să nu aibă garanție completă pentru o perioadă de timp.
Care o fi fost oare costul real al acestor autobuze bune doar ca piese de schimb? În buzunarul cui au intrat banii și cum putem scăpa de această cheltuială care ne-a fost pusă în spinare?
Și nu sunt doar acestea întrebările la care trebuie să primim răspunsuri… – spune edilul Municipiului Brașov, intr-o postare pe Facebook.